2013年4月12日星期五

終於可以備份SACD不求人了



備份SACD不是甚麼新鮮事,不過Anthony最近才正式入備份SACD的器材,就不妨作一次過氣報告吧。

相信好多朋友都知道在民用巿場要備份SACD內的SACD層資料只可以用Playstation 3,而且硬件版本必需是第一代的厚機版主,另外軟件版本亦要是.3.55或以下。

先說硬件,要第一代的PS3是因為只有它是真正的support SACD功能,PS3的首發日期是2006年11月11日,至今已是7年之久,而第一批的PS3亦很多壞報告,所以要找一部完好的PS3第一代機實在不易。

而軟件方面要是3.55或之前的版本是因為是用PS3備份SACD就先要為它安裝第三方軟件SACD Ripper,而要安裝第三方軟件就必需破解PS3的保護程式,可惜直至現時只有3.55版本或以前才可以有方法破解。但一般用家如有將PS3接上internet,99%都已更新軟件最新的版本。

Anthony曾經擁有過第一代的PS3用作打機及睇戲,但後來轉投高清音效而將PS3放售,幸好Anthony有位朋友仍然保留了一部第一代的PS3,只可惜軟件已是最新的4.XX。經明查暗訪後得知坊間有師傅可以將軟件降至3.55。

於是Anthony就立即將朋友手上的PS3收為己用並交給師傅降級,兩日後一部可以備份SACD的PS3已交到Anthony手中。

需要在第一個usb接口接上外置2.5"硬碟




系統軟件 3.55版本


SACD Ripper第三方軟件


開啓軟件及放入SACD後會出現SACD內的資料



開始備份


大約5分鐘後做好


將外置接到PC看見已備份的iso檔案

 由於MPD不支援sacd.iso的播放,需要用sacd extract爆成dff或dsf的檔案

爆出來的曲目必定不是中文


需要人手轉做中文


順利在MPD播放



-全文完-

99 則留言:

  1. 請問呢位師傅嘅聯絡方式有嗎?thx.

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 師兄,可以send師傅的聯絡方法給我嗎! 萬分感激 😄 ckwoklam@yahoo.com

      刪除
  2. anthony chan,我都想要師傅资料、turbochan@msn.com
    thank you!

    回覆刪除
  3. 師兄..可以PM 我那位師傅嗎? MY POST76 ACCOUNT NAME IS roland
    thanks!!!!

    回覆刪除
  4. 我都想要師傅资料、horacechong@gmail.com
    thank you!

    回覆刪除
  5. 我都想要師傅资料, wch2000@gmail.com, 謝謝!

    回覆刪除
  6. Can you please let me know the c-fu's contact as well? I have a PS3 first-gen with 3.73 FW, needs to downgrade

    Thanks so much

    harrychan.hk@sogetthis.com

    回覆刪除
  7. 我都想要師傅聯絡, atsw10@gmail.com. 唔該晒!!!

    回覆刪除
  8. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  9. Can you please let me know the c fu contact. My email address is frederickandsamantha@gmail.com
    Thank you

    回覆刪除
  10. 1 thing to ask you. I listen the songs from iTunes. Once the songs are ripped from SACD, shall I change them into AIFF for iTunes? I mean, the same way like ripping the songs from CD?

    回覆刪除
    回覆
    1. I won't change the format from dsd to pcm again

      刪除
  11. Ching...我都想要師傅資料
    My email : jasonleebox@gmail.com
    Thx

    回覆刪除
  12. Hi Anthony

    I followed the way you did (got back the PS3 from CI FU). Now I got the iso file on my mac computer. How to play that iso file? Shall I install Audirvana Plus, to listen it, right?

    回覆刪除
    回覆
    1. Frederick Chow hing

      I am not MAC user, but I believe Audirvana Plus do support DSD playback, on the other hand you need a DSD DAC to play the music.

      Anthony

      刪除
  13. I only have V link (Musical Fidelity 的 V-Link,最高只上到 24 bit / 96 kHz). That means not OK, right?

    回覆刪除
    回覆
    1. Frederick Chow 兄

      No V Link not support DSD playback, you need a DSD DAC.

      刪除
  14. then which DSD DAC you recommend? Better no so expensive

    回覆刪除
    回覆
    1. <10K Teac UD501、L.K.S. ESS9018D (China Brand)
      >10K Northstar、W4S DAC2 (DSD version)
      >20K exd Sound

      all support double DSD (DSD 5.6mhz)

      刪除
    2. Thank you for your reply. I got the iso file in my Mac book pro computer. Do I need to extract to dff or dsf to listen if I use Audirvana Plus and TEAC US-501 (thinking to buy this one) or use Audirvana Plus to listen ISO file directly? ISO is not a file? Someone says to me that ISO is a track? Pleas explain to me. Thanks.

      刪除
    3. Frederick Chow hing

      If Audirvana Plus support iso playback then stay with iso, iso is a image file it contained which sacd contained.

      刪除
    4. Thank you so much. You are the master of CAS. One more question, I just play ISO image file by Audirvana Plus, then no CD cover to be seen like I am listening the music from itune, right?

      刪除
    5. Frederick Chow hing,

      Many peoples play CAS better than me.

      If my memoary correct Audivana Plus support iso and album covers, please check again before you purchase.

      http://audirvana.com/?p=22#more-22

      Anthony

      刪除
  15. 可pm師傅資料嗎?
    email:chris5a28@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  16. Ching...我都想要師傅資料
    My email : mokauphoto@gmail.com
    Thanks a lot.
    Mo Kau

    回覆刪除
  17. Hi Anthony, need c fu information, my email-- allenwailun888@yahoo.com.hk

    Many thanks.

    回覆刪除
  18. hi Anthony, need c fu information, my email-- kevinchung@gmail.com

    回覆刪除
  19. hi Anthony, need c fu information, my email-- momolee323@gmail.com

    回覆刪除
  20. hi Anthony,

    我都想要師傅资料 please send huiadv@gmail.com

    thank you.

    回覆刪除
  21. Hi ,我本來都用緊,但比個仔ko左,請給我師父資料好嗎? Jpikkoku@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  22. hi Anthony,

    我都想要師傅资料 please send chiuarthur@hotmail.com
    thank you.
    and I leart a lot from your sharing thanks again


    回覆刪除
  23. Hi Anthony, I am recently to have a chance to read this article. Could u telling me the contact info of c fu?

    Millions thanks!

    回覆刪除
  24. My email address is jeffchungwy@yahoo.com

    回覆刪除
  25. Hi Anthony,

    您個blog好正!多謝您!! 我都想搵呢位師傅,可唔可以比佢個contact我呢?! 唔該哂!!
    我email係:jasonlauwk@gmail.com
    Thanks!!

    回覆刪除
  26. 請問呢位師傅嘅聯絡方式有嗎?
    calvinhemoss@gmail.com

    回覆刪除
  27. 我也想要師傅聯絡,謝謝!
    lamchung@gmail.com

    回覆刪除
  28. 可以分享師傅的contact嗎??
    thx~~~
    delta_gundam2000@hotmail.com

    回覆刪除
  29. Can u send me c-fu info at ryanclk@hotmail.com? Thousand thx!

    回覆刪除
  30. Please send c-fu info to tangyiuchung@gmail.com. Thanks.

    回覆刪除
  31. 你好Anthony

    Blog寫得好詳細好有用!可唔可以比師傅的聯絡方式我?萬分感激!
    Email: bentse@live.hk

    回覆刪除
  32. 請問呢位師傅嘅聯絡方式有嗎?thx.

    martin5390@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  33. 我也想要師傅聯絡資料,謝謝!
    andylinpersonal@gmail.com

    回覆刪除
  34. 可否提供師傅聯絡資料, 謝謝!
    a90cheung@gmail.com

    回覆刪除
  35. 我也有興趣,可否提供師傅聯絡資料, 謝謝!
    dn3061@gmail.com

    回覆刪除
  36. 我都希望可以比個師傅資料我。。。chltom@yahoo.com thanks so much

    回覆刪除
  37. 我也有興趣,可否提供師傅聯絡資料, 謝謝!
    tkk2010@gmail.com

    回覆刪除
  38. 我也有興趣,可否提供師傅聯絡資料, 謝謝!
    hiwilsonhk@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  39. HI Anthony:
    我都想要師傅個聯絡資料可以嗎?
    wing.civic@gmail.com
    THANK YOU

    回覆刪除
  40. 我都想要師傅個聯絡資料可以嗎?

    lu_waiwong@yahoo.com.hk

    thank you so much!!

    回覆刪除
  41. 我也有興趣,可以提供師傅聯絡資料給我嗎? 謝謝!
    franklinsllam@gmail.com

    回覆刪除
  42. 可以給我師傅聯絡資料嗎? 謝謝你!
    ericcklau@gmail.com

    回覆刪除
  43. 我都想要師傅個聯絡資料可以嗎?
    happsieko@gmail.com

    回覆刪除
  44. 請幫忙給我師傅聯絡資料, 謝謝你!
    stephensoleung@msn.com

    回覆刪除
    回覆
    1. Anthony 可以抽空回答提供資料嗎?萬分感激!

      刪除
    2. 噢, 剛發現 Anthony 其實早前巳回覆电郵給我了。謝謝你。十分感激。

      刪除
  45. 可以給我師傅聯絡資料嗎? 謝謝你!
    jm0915@yahoo.com

    回覆刪除
  46. 請幫忙給我師傅聯絡資料, 謝謝你!
    russ_chen51@yahoo.com.tw

    回覆刪除
  47. 我也有興趣,可以提供師傅聯絡資料給我嗎? 萬分感謝!
    rayjo.lee@gmail.com

    回覆刪除
  48. Hi Anthony, 請幫忙給我師傅聯絡資料, 謝謝!

    回覆刪除
  49. Hi, Anthony, 幫忙留師傅聯絡資料,謝謝!
    bonanzajerry@gmail.com

    回覆刪除
  50. 本人想將4.66降到3.55 rip SACD 可否留師傅聯絡資料,非常感激

    回覆刪除
  51. 本人想將4.66降到3.55 rip SACD 可否留師傅聯絡資料,非常感激...my email sonix3@yahoo.com

    回覆刪除
  52. 本人想將4.66降到3.55 rip SACD 可否留師傅聯絡資料,非常感激...my email kk_lee888@yahoocom.hk

    回覆刪除
  53. 本人想將4.66降到3.55 rip SACD 可否留師傅聯絡資料,非常感激...my email kk_lee888@yahoocom.hk

    回覆刪除
  54. Hi Ching,
    SACD Ripper 有留種嗎?可分享? my email: andrewchan4712@yahoo.com.hk
    thanks!!!!!

    回覆刪除
  55. Hi ching, 可否給我司傅的聯絡方法?my email :edwinckyau123@gmail.com
    Thx.

    回覆刪除
  56. Ching,
    可否給我那個sacd ripper的software, my email: edwinckyau123@gmail.com
    many thanks

    回覆刪除
  57. Hi Ching ,可否給我司傅的聯絡方法?
    my email: Beartinni@gmail.com
    Many Thanks!!!!

    回覆刪除
  58. Hi, Ching ,
    I've got email, thanks a lot!!!

    回覆刪除
  59. 你好,ching,可否也請你給我斯傅的聯絡方法?
    mail:nyghuang@gmail.com
    Thanks a lot !!

    回覆刪除
  60. 你好,麻煩你可否給我師傅的聯絡方法?
    dalmas_lee@yahoo.com.hk
    Many Thanks!

    回覆刪除
  61. Ching,可否請你給我師傅的聯絡方法?
    abc909397@gmail.com

    回覆刪除
  62. 可否請你給我師傅的聯絡方法?
    sangchohk@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  63. 可否給師傅的聯絡方法?
    can3992@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  64. 可否給師傅的聯絡方法?
    tsangkevin@yahoo.com

    回覆刪除
  65. 可否給師傅的聯絡方法?
    pktony911@gmail.com

    回覆刪除
  66. 可否給師傅的聯絡方法?
    pktony911@gmail.com

    回覆刪除
  67. 可否給師傅的聯絡方法?
    aclanderson@gmail.com

    回覆刪除
  68. 可否給師傅的聯絡方法 謝謝
    setocw23@gmail.com

    回覆刪除
  69. 係現在可以無痛破解PS3 A0x系列主機 降回3.55 做sacd 想知道詳情來zxcvbnm-2434@mail.com
    首發20g/60g 光驅還正常的沒幾台了

    回覆刪除

都係要加返隻二手Entreq Silver Tellus地盒

自己套系統一路都無乜落任何補品,只有一隻Lightspeed HT1 MKII,啲電源線都只係黑雞,訊號線都只係Gotham 11301,因為希望留力升級硬件。唯獨有一個 配件一定要加,就係地盒,而且係越大越好,當年喺Kenneth兄幫手下造咗一隻100磅重嘅地盒,效果真係好驚人...